https://youtu.be/cLXyLNg7nRU

Nanna Filt

Christensen

 

Escape rooms i Geogebra


I forlængelse af forløbet med labyrinter i Geogebra, der også ligger her på sitet, har jeg udvidet med en anden kreativ vinkel på samme faglige indhold og målsætning. Det er altså ikke ny teknisk viden og kunnen ift. labyrintforløbet, men handlingen og det kreative er lidt anderledes. Det kan være, man har flere klasser og gerne vil lave noget forskelligt med dem, eller hvis elevernes viden og kunnen på dette område skal repeteres året efter, men at man ikke vil gentage labyrintforløbet.



Konceptet i escape rooms


Et escape room er egentlig noget underholdning, man kan tage til med nogle venner, hvor man bliver lukket inde i et rum, og så skal man via kodebrydning og diverse forskellige quests forsøge at komme ud af rummet. Se fx breakoutroom.dk.


Dette er en digital udgave af konceptet. Som idé kan man også lave et escape room i klasselokalet, men det er en anden sag.


I dette forløb er det meningen, at eleverne udtænker, udvikler og programmerer deres helt eget escape room i Geogebra, som de andre elever derefter kan prøve.


Da dette forløb er en udvidelse af labyrintforløbet, vil de tekniske tutorials ligge under labyrintforløbet, og denne side vil primært være kreative idéer.

Som med alle mine idéer har jeg brug for mine yndlings sparringspartnere: eleverne! De kommer med fede idéer og kreative input, så jeg udvikler først denne side endeligt, når jeg er i gang med forløbet med en klasse. Jeg er på barsel til efteråret 2019.