I DENNE WORKSHOP LÆRER DU:
At få objekter til at tegne fine, farvede mønstre
At "rense" animationen
At ændre baggrundsfarven
At lave dynamiske farver, der selv ændrer sig, når animationen kører
TUTORIAL: Hjertemønster animation
En simpel animation med en cirkel, to punkter og en linje.
Her skal der reguleres lidt på punkternes animationshastigheder. Det ene punkt skal bevæge sig i hastigheden 2, og det andet i 3.
Prøv selv, hvad der sker hvis forholdet mellem de to hastigheder ændres, fx til hhv. 1 og 6.
TUTORIAL: Polygon animation
Endnu en mønsteranimation. Det er kun fantasien, der sætter grænser, og eleverne har ofte nogle super fede idéer og påfund i denne opgavekategori.
TUTORIAL: Dynamiske farver
Konceptet i de dynamiske farver går ud på, at man lader farvesammensætningen af farverne rød, grøn og blå være afhængige af et animerende punkts koordinater.
Hvis eksempelvis punktet kaldet B bevæger sig, så vil punktets koordinateter antage forskellige værdier.
Når der i tutorialen skrives: x(B)
så refereres til punkt B's x-koordinat.
Skrives: y(B)
refereres til y-koordinaten.
Der kan ganges en faktor på ved at skrive: 5x(B)